Bestilling

  • Hvordan kommer jeg i gang?

    Via hjemmesiden vælger du blot den bilmodel du ønsker og udfylder herefter en række oplysninger omkring dig selv samt hvor og hvornår du ønsker afhentning fra.

  • Foretages der et tjek af min kreditværdighed i forbindelse med bestilling?

    Ja, der foretages kredittjek af alle kunder og det er desværre ikke muligt at bestille eller få udleveret en bil hvis man er registeret i RKI eller Debitorregisteret.

  • Hvor gammel skal jeg være for at kunne bestille en bil?

    Minimumsalder er 21 år og du skal være i besiddelse af gyldigt kørekort

  • Skal jeg være dansk statsborger for at kunne bestille en bil?

    Ja du skal være dansk statsborger og have dansk registeret bopælsadresse.

  • Har jeg fortrydelsesret når jeg har afgivet bestilling?

    Nej, din bestilling er bindende når den først er afgivet og herefter følger de almene regler for opsigelse.

  • Hvor hurtigt efter bestilling kan jeg afhente min bil?

    Du kan som udgangspunkt afhente din bil 10 hverdage efter bestillingen er modtaget. Helligdage tælles ikke med som hverdage. For nogle modeller kan der være lidt længere leveringstid, men vi bestræber os på at du kan modtage din bil inde for maximalt 20 hverdage efter bestillingen er modtaget. Du vil også se nærmere information omkring dette undervejs i bestillingsprocessen.

  • Er der en bindingsperiode?

    Når bestillingen er afgivet, er aftalen bindende i 3 måneder.

  • Er der et opsigelsesvarsel?

    Der er én måneds opsigelsesvarsel. Det betyder, at du tidligst kan opsige din aftale når der er gået 2 måneder/60 dage af bindingsperioden og tidligst returnere bilen når der er gået 3 måneder/90 dage.

Forsikring

  • Er aftalen inklusiv forsikring?

    I aftalen er der allerede den lovpligtige ansvarsforsikring og en kaskoforsikring med en selvrisiko på kr. 5000,- per skade inkluderet, dog med den undtagelse at der er en selvrisiko på 10.000,- per skade for lejer og fører på 21-25 år.

  • Er vejhjælp inkluderet i aftalen?

    Det er muligt at tilkøbe vejhjælp i tilfælde af at din bil bryder ned. Pris per måned: 69,-.

  • Hvad gør jeg hvis der opstår en skade på bilen?

    Hvis der opstår en skade på bilen bedes du kontakte U-GO/Uggerhøj på: fleet@uggerhoej.dk, hvorefter du får fremsendt en skadesanmeldelse til udfyldelse

Værksted og service

  • Skal bilen til service?

    Alt afhængig af hvor lang tid du har bilen, kan det ske at den skal ind til et rutinemæssigt serviceeftersyn. Det koster dig ikke noget, men det er vigtigt at du reagerer så snart du ser at servicelampen lyser i bilens instrumentering. Serviceeftersyn er vigtigt af flere årsager, blandt andet i forhold til garanti på dele af bilen og ikke mindst af sikkerhedsmæssige grunde. Kontakt den udleverende forhandler hvis servicelampen lyser.

  • Jeg tror at min bil skal på værksted, hvad gør jeg?

    Hvis du mistænker at der er noget galt med bilen som kræver et værkstedsbesøg, så kontakt den udleverende Uggerhøj-forhandler. Vores biler må kun komme på autoriserede Uggerhøj-værksteder og efter aftale.

Betaling

  • Hvilke betalingskort kan jeg bruge?

    Vi accepterer kreditkort såsom Visa og MasterCard. Debitkort accepteres ikke. Kreditkortet skal være dit personlige kreditkort, du kan ikke betale for en anden lejer eller omvendt. Kreditkortholder og lejer skal være samme person. Ved betaling af eventuelle skader som afregnes hos forhandleren, kan der betales med kreditkort eller kontanter

  • Hvordan foregår betalingen på mit kreditkort?

    Betalingen af lejen sker hver 30. dag og trækkes automatisk fra det aftalte betalingskort. Der bliver trukket en førstegangsydelse den dag du får udleveret køretøjet. Du skal derfor allerede her sikre dig at du har førstegangsydelsesbeløbet til rådighed på din konto.

  • Kan jeg betale kontant?

    Nej, kontanter modtages ikke.

  • Er der nogen gebyrer, depositum eller udbetaling?

    Der er hverken udbetaling, depositum eller ekstra gebyrer i forbindelse med bestilling af en bil hos U-GO. Gebyrer forekommer kun hvis der udstedes parkeringsafgifter, vejafgifter eller fartbøder og som ikke bliver betalt rettidigt af lejer selv og som derfor sendes videre til ejeren af bilen.

  • Hvad koster overkørte kilometer?

    Satsen for overkørte kilometer fremgår af din kontrakt.

Om bilerne

  • Er bilerne fabriksnye?

    Alle biler er under 1 år gamle.

  • Kan jeg købe bilen efter endt lejeperiode?

    Ja, som udgangspunkt kan du købe bilen efter endt lejeperiode. Der kan være særlige tilfælde, hvor det ikke er muligt. Hør din lokale U-GO/Uggerhøj-konsulent.

  • Hvilke dæk bliver bilen udleveret med?

    Alle biler udleveres med sommerdæk.

  • Hvilke services er inkluderet når man bestiller en bil?

    Grøn ejerafgift, serviceeftersyn og den lovpligtige ansvarsforsikring samt kaskoforsikring med kr. 5000,- i selvrisiko per skade, dog med den undtagelse at der er en selvrisiko på 10.000,- per skade for lejer og fører på 21-25 år.

  • Kan jeg skifte bil undervejs?

    Du kan skifte bil så ofte du vil så snart bindingsperioden på 3 måneder er gået. Ved bilskift skal du dog være opmærksom på, at der starter en ny 3 måneders bindingsperiode og at du får en ny kontrakt.

  • Hvor længe kan jeg køre i den samme bil?

    Du kan leje bilen i en ubegrænset periode. U-GO/Uggerhøj forbeholder sig dog ret til at udskifte bilen med en tilsvarende bil efter 6 måneder.

  • Udbydes der biler til erhverv?

    Nej.

  • Hvor mange kilometer må jeg køre i bilen?

    Der er 1000 km per måned inkluderet i din månedlige leje. Det fremgår både under bestilling og på din kontrakt hvor mange kilometer du har med i din aftale. Du kan tilkøbe ekstra fri km til din aftale.

  • Kan jeg få et tilbud min egen brugte bil i forbindelse med bestilling?

    I forbindelse med at du bestiller din bil, har du mulighed for at få et uforpligtende tilbud fra Uggerhøj på din nuværende bil. Du vil på hverdage (og indenfor Uggerhøjs åbningstider ) modtage en garantipris på din brugte bil, hvortil prisen gælder frem til afhentningen af din nye bil. Det vil dog ikke være muligt at gøre for biler med gæld.

Afhentning

  • Hvor hurtigt efter bestilling kan jeg afhente min bil?

    Du kan som udgangspunkt afhente din bil 10 hverdage efter bestillingen er modtaget. Helligdage tælles ikke med som hverdage. For nogle modeller kan der være lidt længere leveringstid, men vi bestræber os på at du kan modtage din bil inde for maximalt 10-12 hverdage efter bestillingen er modtaget. Du vil også se nærmere information omkring dette undervejs i bestillingsprocessen.

  • Hvor kan jeg afhente min bil?

    U-GO tilbyder afhentning på flere af Uggerhøjs lokationer i Jylland afhængig af bilmærke. Undervejs i bestillingsprocessen får du mulighed for at vælge din foretrukne afhentningslokation.

  • Hvad skal jeg medbringe den dag jeg skal afhente bilen?

    Du skal medbringe din kontrakt som sendes til dig på mail i god tid før du afhenter bilen. Du skal også medbringe dit kreditkort, dit kørekort samt dit sygesikringsbevis. Du vil blive bedt om at fremvise dette før bilen bliver udleveret og der vil blive taget en kopi af dit kørekort. Kreditkort, kørekort og sygesikringsbevis skal fremvises i sin originale form, kopier eller scan på e-mail accepteres ikke.

Regler for brug af bilen

  • Må jeg ryge i bilen?

    Det er ikke tilladt at ryge i bilerne. Hvis en bil har brug for ekstra rengøring/lugt-fjernelse forårsaget af rygning, brug af kraftig duftspray, wunderbaum eller lignende, vil et gebyr på minimum kr. 2500,- blive pålagt fakturaen. Dette er også af hensyn til kunder med allergener.

  • Må jeg transportere kæledyr i bilen?

    Du må ikke transportere kæledyr/husdyr i bilen. Der opkræves et gebyr på minimum kr. 2500,- for ekstra rengøring såfremt det er synligt og evt. skader efter dyr, opkræves i henhold til værkstedets angivelse af skadesomkostning.

  • Må jeg låne bilen ud til andre?

    Udover dig må den ekstra fører som er angivet i kontrakten føre bilen.

  • Er det tilladt at køre bilen til udlandet?

    Ja, men bemærk at kørsel til følgende lande dog ikke er tilladt: Storbritannien, Moldova, Hviderusland, Cypern, Island, Malta, Albany, Israel, Iran, Irak, Marokko, Tunesien, Tyrkiet, Bulgarien, Estland, Ungarn, Letland, Litauen, Polen, Tjekkiet, Slovakiet, Rumænien, Rusland, Bosnien, Hercegovina, Kroatien, Makedonien, Slovenien, Serbien, Montenegro og Korsika.I tilfælde af overtrædelse af ovennævnte, vil alt forsikringsdækning frafalde og alle omkostninger med relation til udlandskørslen vil blive direkte viderefaktureret til lejeren af bilen.

  • Må jeg montere anhængertræk på bilen?

    Nej, det er ikke tilladt.

  • Må jeg montere udstyr i bilen?

    Du må som udgangspunkt gerne montere udstyr, eksempelvis tagboks, men gældende for alt udstyr der monteres er, at det ikke må være synligt ved returnering af bilen. Såfremt det er synligt og evt. skader er opstået i denne forbindelse, opkræves der i henhold til værkstedets angivelse af skadesomkostning. Der må ikke fjernes allerede fastmonteret udstyr som er i bilen ved udlevering.

Returnering

  • Hvordan opsiger jeg min aftale?

    Du kan opsige din aftale når inde for det gældende opsigelsesvarsel. Dvs. at du tidligst kan opsige din aftale når der er gået 2 måneder/60 dage af bindingsperioden og at du tidligst kan returnere bilen når der er gået 3 måneder/90 dage. Du opsiger aftalen ved at sende en mail med emnet ” Opsigelse ” til fleet@uggerhoej.dk. Herefter modtager du kontaktinformation til Applus hvor bilen skal gennemgås på afleveringsdagen og før bilen afleveres hos forhandleren. Du skal kontakte nærmeste Applus bilcenter og aftale tid for gennemgang af din bil før den kan afleveres hos forhandleren.

  • Hvor afleverer jeg min bil når aftalen udløber?

    Du kan vælge at aflevere bilen samme sted som du hentede den, men du har også mulighed for at aflevere den ved en anden Uggerhøj-forhandler, hvis det geografisk passer dig bedre. Inden du kan aflevere bilen, skal du dog selv bestille tid hos nærmeste Applus bilcenter og have bilens stand gennemgået. Du får her udleveret en stand rapport, som skal medbringes i forbindelse med aflevering af bilen hos forhandleren. Ved aflevering hos forhandleren vil der blive afregnet for evt. skader såfremt det er aktuelt. Når du har bestilt tid hos nærmeste Applus bilcenter, bedes du kontakte den Uggerhøj-forhandler, hvor du ønsker at aflevere bilen og meddele dem datoen for aflevering. Du finder en oversigt over Applus bilcentre her samt en oversigt over forhandlere her.